- In acest tutorial va voi arata cum sa realizati un NPC dar si cum sa il folositi.
Inainte de toate setati Numarul de NPCii pe care vreti sa-i folositi in script in server.cfg
Code: [Select]
maxnpc X
Unde X este numarul de NPCii folositi.
Inregistrarea rutei NPCului
Incarcati filterscriptul "npc_record" (npc_record.amx). Mergeti in joc, logati-va ca RCON ( /rcon login PASS ). Folositi comanda /ofrecord [nume] -pt a inregistra o ruta fara vehicul- sau /vrecord [nume] -pt a inregistra o ruta cu vehicul- , folositi comanda /stoprecord pt a finaliza inregistrarea.
Mergeti in folderul scriptfiles si cautati un fisier de formatul "nume.rec" -unde nume este numele folosit mai sus- , mutati acest fisier in folderul recordings aflat in folderul npcmodes .
Controlarea NPCului
Creeaza un fisier .pwn, gol in folderul npcmodes. In fisierul .pwn scrieti codul acesta:
Code: [Select]
#define RECORDING "mynpc" //This is the filename of your recording without the extension.
#define RECORDING_TYPE 1 //1 for in vehicle and 2 for on foot.
#include <a_npc>
main(){}
public OnRecordingPlaybackEnd() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
#if RECORDING_TYPE == 1
public OnNPCEnterVehicle(vehicleid, seatid) StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
public OnNPCExitVehicle() StopRecordingPlayback();
#else
public OnNPCSpawn() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
#endif
Inlocuim "mynpc" cu numele inregistrarii facute mai sus, fara extensie -daca inregistrarea este "bla.rec" atunci scriem "bla" fara extensie- .
Code: [Select]
#define RECORDING_TYPE 1 //1 for in vehicle and 2 for on foot.
Aici scriem 1 sau 2 in functie de: 1 - NPCul are un vehicul, 2 - NPCul nu are un vehicul.
Dupa ce am facut tot de mai sus, compliem scriptul ( F5 ).
Conectarea NPCului
Deschidem GameModeul sau FilterScriptul in care folosim NPCul. Sub OnGameModeInit (sau OnFilterScriptInit ), adaugam
Code: [Select]
ConnectNPC("NUME", "inregistrare");
unde inlocuim "NUME" cu numele ales pt NPC si "inregistrare" cu numele inregistrarii, fara extensie.
Daca NPCul conduce un vehicul, trebuie sa il cream.
Code: [Select]
#include <a_samp>
new NPCvehicle;
public OnGameModeInit()
{
NPCvehicle = CreateVehicle(411, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, -1, -1, 1000);
return 1;
}
-doar un exemplu-
Iar acum sa il punem in vehicul, aici trebuie mai intai sa il recunoastem.
Pt a recunoaste un NPC ne folosim de Nume. Si il vom recunoaste cand se spawneaza.
Code: [Select]
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
if(IsPlayerNPC(playerid)) //Verifica daca playerul este NPC
{
new npcname[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, npcname, sizeof(npcname)); //Luam numele NPCului
if(!strcmp(npcname, "NUME", true)) //Verificam daca numele NPCului este "NUME"
{
PutPlayerInVehicle(playerid, NPCvehicle, 0); //Punem NPCul in vehicul
}
return 1;
}
//Celelalte lucruri din OnPlayerSpawn
return 1;
}
-puteti sa-i adaugati si alte caracteristici, nu doar sa il asezati intr-un vehicul, puteti sa-i schimbati skinul, culoarea pe harta etc.-
Daca aveti probleme la conectarea NPCului de exemplu este dat afara, adaugati urmatoarea verificare la OnPlayerConnect
Code: [Select]
if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1;
-Cititi cu atentie inainte de a intreba.-
Inainte de toate setati Numarul de NPCii pe care vreti sa-i folositi in script in server.cfg
Code: [Select]
maxnpc X
Unde X este numarul de NPCii folositi.
Inregistrarea rutei NPCului
Incarcati filterscriptul "npc_record" (npc_record.amx). Mergeti in joc, logati-va ca RCON ( /rcon login PASS ). Folositi comanda /ofrecord [nume] -pt a inregistra o ruta fara vehicul- sau /vrecord [nume] -pt a inregistra o ruta cu vehicul- , folositi comanda /stoprecord pt a finaliza inregistrarea.
Mergeti in folderul scriptfiles si cautati un fisier de formatul "nume.rec" -unde nume este numele folosit mai sus- , mutati acest fisier in folderul recordings aflat in folderul npcmodes .
Controlarea NPCului
Creeaza un fisier .pwn, gol in folderul npcmodes. In fisierul .pwn scrieti codul acesta:
Code: [Select]
#define RECORDING "mynpc" //This is the filename of your recording without the extension.
#define RECORDING_TYPE 1 //1 for in vehicle and 2 for on foot.
#include <a_npc>
main(){}
public OnRecordingPlaybackEnd() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
#if RECORDING_TYPE == 1
public OnNPCEnterVehicle(vehicleid, seatid) StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
public OnNPCExitVehicle() StopRecordingPlayback();
#else
public OnNPCSpawn() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
#endif
Inlocuim "mynpc" cu numele inregistrarii facute mai sus, fara extensie -daca inregistrarea este "bla.rec" atunci scriem "bla" fara extensie- .
Code: [Select]
#define RECORDING_TYPE 1 //1 for in vehicle and 2 for on foot.
Aici scriem 1 sau 2 in functie de: 1 - NPCul are un vehicul, 2 - NPCul nu are un vehicul.
Dupa ce am facut tot de mai sus, compliem scriptul ( F5 ).
Conectarea NPCului
Deschidem GameModeul sau FilterScriptul in care folosim NPCul. Sub OnGameModeInit (sau OnFilterScriptInit ), adaugam
Code: [Select]
ConnectNPC("NUME", "inregistrare");
unde inlocuim "NUME" cu numele ales pt NPC si "inregistrare" cu numele inregistrarii, fara extensie.
Daca NPCul conduce un vehicul, trebuie sa il cream.
Code: [Select]
#include <a_samp>
new NPCvehicle;
public OnGameModeInit()
{
NPCvehicle = CreateVehicle(411, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, -1, -1, 1000);
return 1;
}
-doar un exemplu-
Iar acum sa il punem in vehicul, aici trebuie mai intai sa il recunoastem.
Pt a recunoaste un NPC ne folosim de Nume. Si il vom recunoaste cand se spawneaza.
Code: [Select]
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
if(IsPlayerNPC(playerid)) //Verifica daca playerul este NPC
{
new npcname[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, npcname, sizeof(npcname)); //Luam numele NPCului
if(!strcmp(npcname, "NUME", true)) //Verificam daca numele NPCului este "NUME"
{
PutPlayerInVehicle(playerid, NPCvehicle, 0); //Punem NPCul in vehicul
}
return 1;
}
//Celelalte lucruri din OnPlayerSpawn
return 1;
}
-puteti sa-i adaugati si alte caracteristici, nu doar sa il asezati intr-un vehicul, puteti sa-i schimbati skinul, culoarea pe harta etc.-
Daca aveti probleme la conectarea NPCului de exemplu este dat afara, adaugati urmatoarea verificare la OnPlayerConnect
Code: [Select]
if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1;
-Cititi cu atentie inainte de a intreba.-